espa 2014-2020

inedivim

Αειφορική χρήση του νερού (μονοήμερο)

Οκτ 14, 2013 ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ από

Απευθύνεται σε παιδιά Γυμνασίου-Λυκείου.

Στόχοι
Οι μαθητές θα είναι σε θέση να :

o Να κατανοήσουν την αξία του νερού για την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη.
o Να αναγνωρίσουν τις πηγές της ρύπανσης του νερού.
o Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα του νερού.
o Να καλλιεργήσουν στάσεις που οδηγούν στην οικονομία του νερού και στην ορθολογική διαχείρισή του.
o Να ασκηθούν στη συνεργασία μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους στην ομάδα.
o Να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους και να εκφράσουν τα συναισθήματα, τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους ως προς το θέμα που οδηγεί στην έλλειψη του νερού.
o Να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις αντιμετώπισης της ρύπανσης των υδάτων, τις οποίες μπορούμε να αναζητήσουμε με δημιουργικό, κριτικό και σφαιρικό τρόπο.
Η προσέγγιση του θέματος θα δομηθεί ως εξής: η κατανομή του νερού στον πλανήτη, ο κύκλος του νερού, τρόποι χρήσης και εξοικονόμησης του νερού, η έλλειψη του νερού, η ρύπανση και οι κατηγορίες ρυπαντών των υδάτων.

Περιγραφή του προγράμματος
1. Άφιξη και υποδοχή των μαθητών/μαθητριών στο χώρο του ΚΠΕ.
2. Ξενάγηση και σύντομη ενημέρωση για το ρόλο και τα προγράμματα του ΚΠΕ (powerpoint)
3. Αλληλογνωριμία μέσα από παιχνίδι
4. Παρουσιάζουμε στους μαθητές το σκοπό και τους στόχους του προγράμματος και με την εκπαιδευτική τεχνική της εμπλουτισμένης εισήγησης και των ερωτήσεων-απαντήσεων διαπραγματευόμαστε τα θέματα της κατανομής του νερού στον πλανήτη προβάλλοντας και περιγράφουμε τις διαδικασίες που συντελούνται στο κύκλο του νερού προβάλλοντας εικόνες στον υπολογιστή.
5. Με την τεχνική της αντίστροφης ιδεοεθύελλας προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε από τους μαθητές τους τρόπους χρήσης του νερού γράφοντας στον πίνακα: Φανταστείτε μια μέρα χωρίς νερό. Ποιες δραστηριότητες δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε χωρίς νερό; Ακολουθεί κατηγοριοποίηση των ιδεών και συζήτηση.
6. Μέσα από περιβαλλοντικά παιχνίδια οι εκπαιδευόμενοι συνειδητοποιούν ότι πρέπει να εξοικονομούν νερό στην καθημερινή τους ζωή και αναγνωρίζουν την ατομική τους ευθύνη στην καθημερινή διαχείριση του νερού.
7. Προσεγγίζουμε το θέμα της έλλειψης του νερού παρακολουθώντας αρχικά δύο videο από το youtube.
8. Χρησιμοποιώντας την τεχνική της δημιουργίας ιστοριών οι εκπαιδευόμενοι θα αξιοποιήσουν τη φαντασία τους, θα εκφράσουν τα συναισθήματα, τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για τη συγκεκριμένη κατάσταση της έλλειψης του νερού και θα κατανοήσουν βιωματικά το κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο του συγκεκριμένου θέματος. Καλούμε τους μαθητές να παρατηρήσουν μια εικόνα, να εκφράσουν τί βλέπουν και να γράψουν σε ομάδες μια ιστορία.
9. Με την τεχνική της εμπλουτισμένης εισήγησης εξηγούμε στους εκπαιδευόμενους τί είναι ρύπανση και ποιες είναι οι κατηγορίες ρυπαντών των υδάτων.
10. Eφαρμόζουμε τη μέθοδο Six Thinking Hats του Ε. De. Bono με σκοπό να προσεγγίσουμε το φαινόμενο της ρύπανσης των υδάτων από απόβλητα που απαιτούν οξυγόνο (οργανικές ουσίες). Θα χρησιμοποιήσουμε τη μεθοδολογία του De Bono, η οποία εισάγει μια στρατηγική ανάπτυξης της κριτικής και της σφαιρικής σκέψης, για να προσεγγίσουμε το θέμα. Η μέθοδος λειτουργεί σαν μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (ιδεοθύελλα), όπου με συστηματικό τρόπο κατατίθενται κάθε φορά ιδέες, συναισθήματα, προτάσεις, κριτική κ.λ.π με σκοπό την εύρεση της βέλτιστης λύσης.
11. Αξιολόγηση του προγράμματος.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σχετικά με τον συντάκτη

The author didnt add any Information to his profile yet
No Responses to “Αειφορική χρήση του νερού (μονοήμερο)”

Αφήστε απάντηση