espa 2014-2020

inedivim

Παλιά και νέα οικολογικά ίχνη στην αρχαία αγορά των Φιλίππων(μονοήμερο και διήμερο) αντικατέστησε το πρόγραμμα “Οικολογικά SMS στην αρχαία αγορά”

Σεπ 24, 2012 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παλιά και νέα οικολογικά ίχνη στην αρχαία αγορά των Φιλίππων(μονοήμερο και διήμερο) αντικατέστησε το πρόγραμμα “Οικολογικά SMS στην αρχαία αγορά” από

https://www.kpe-philippi.gr/wp-content/uploads/2019/04/e-book-Παλιά-και-νέα-οικολογικά-ίχνη-στην-αρχαία-αγορά-των-Φιλίππων.pdf
 

ΜΟΝΟΗΜΕΡΟ ΚΑΙ ΔΙΗΜΕΡΟ

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ :

  • Να γνωρίσουμε το ιστορικό και αρχαιολογικό περιβάλλον των Φιλίππων.
  • Να εκτιμήσουμε την αξία ενός μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς υιοθετώντας μια στάση υπευθυνότητας και σεβασμού σε μνημεία του παρελθόντος.
  • Να αντιληφθούμε την συμβολή της γεωμορφολογίας της περιοχής των Φιλίππων στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της κατά το παρελθόν.
  • Να συγκρίνουμε τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον στο παρελθόν και στο παρόν και να μελετήσουμε τη θετική ή αρνητική επίδραση των ανθρώπων στο περιβάλλον .
  • Να γνωρίσουμε ένα αειφορικό μοντέλο ζωής μέσα από τη μελέτη ιστορικών και αρχαιολογικών στοιχείων αναφορικά με οικονομικές – πολιτικές- κοινωνικές δραστηριότητες, θρησκευτικές αντιλήψεις και καλλιτεχνικές αναζητήσεις των Φιλιππισίων.
  • Να μάθουμε να συνεργαζόμαστε και να βιώνουμε τη χαρά της συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

1 Ημέρα

  • Άφιξη και υποδοχή των μαθητών/μαθητριών στο χώρο του ΚΠΕ.
  • Ξενάγηση και σύντομη ενημέρωση για το ρόλο και τα προγράμματα του ΚΠΕ (powerpoint)
  • Αλληλογνωριμία μέσα από παιχνίδι
  • Προβολή βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης με θέμα «Αρχαίοι Φίλιπποι» .
  • Επίσκεψη στον σημαντικότερο αρχαιολογικό χώρο της Ανατολικής Μακεδονίας, με μνημεία χαρακτηριστικά της Ελληνιστικής, Ρωμαϊκής και Παλαιοχριστιανικής περιόδου.

Με τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατική διαδικασίας υλοποιούμε τις παρακάνω προτεινόμενες δραστηριότητες επιδιώκοντας όχι να δώσουν έτοιμη γνώση στο μαθητή, αλλά να τον αναγκάσουν να την ανακαλύψει μόνος του. Η επιμονή στην εύρεση μιας απάντησης, η χαρά της ανακάλυψης και η χρήση των συμπερασμάτων για βελτίωση της καθημερινότητας είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτό του πρόγραμμα.

  • Εκπαιδευτική τεχνική: καταιγισμός ιδεών – συζήτηση: Για ποιους λόγους οι Θάσιοι επέλεξαν αυτή τη θέση για την τελευταία αποικία που ίδρυσαν στα 360 π.Χ., τις  Κρηνίδες;
  • Παρουσίαση από τους μαθητές των πληροφοριών που συγκέντρωσαν στο σχολείο (πριν την επίσκεψη στο ΚΠΕ)  για την ιστορική εξέλιξη της περιοχής και τα κυριότερα μνημεία της.
  • Δημιουργία ιστορικής γραμμής
  • Καλούμε τους μαθητές να αφουγκραστούν την ακουστική και να διαπιστώσουν το μέγεθος του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων. Πόσες σειρές και διαζώματα έχει; Ποιά τα μέρη του θεάτρου;
  • Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού: Βρίσκουν οι μαθητές αρχικά τα κτήρια που περιβάλλουν τη ρωμαϊκή αγορά στη μακέτα κάτοψη του αρχαιολογικού χώρου και στη συνέχεια αναζητούν την κρυμμένη αναπαράσταση των κτηρίων μέσα στον ίδιο το χώρο της  ρωμαϊκής αγοράς.
  • Καλούμε τους μαθητές (ομάδες εργασίας) να προβληματιστούν για την ύπαρξη του αγάλματος της Θεάς Τύχης.
  • Υπάρχουν ακόμη και σήμερα προστάτες των πόλεων;
  • Ποιοι κίνδυνοι απειλούσαν την πόλη των Φιλίππων;
  • Ποιοι ήταν αυτοί που ζητούσαν την εύνοια της θεάς;
  • Καθώς βρίσκονται στο άγαλμα, ζητούν κάτι από τη θεά που σχετίζεται με τα κρίσιμα ανθρωπιστικά ή οικολογικά ζητήματα της εποχής μας. Αξιολογούν τα πιο σημαντικά και ετοιμάζουν ένα παρακλητικό κείμενο ζητώντας την εύνοια της τύχης. Κάθε ομάδα διαβάζει το  κείμενο στην ολομέλεια.
  • Δίνουμε στους μαθητές φύλλο εργασίας (κρυπτόλεξο). Μέσα στο κρυπτόλεξο κρύβονται λέξεις από τον αρχαιολογικό χώρο. Ψάχνουμε να τις βρούμε. Οι λέξεις είναι: θέατρο, αγορά, παλαίστρα, Απόστολος Παύλος, Λυδία, Οκτάγωνο, Βασιλική Β΄, Βαλανείο, Βαπτιστήριο, Εγνατία
  • Δημιουργικής γραφής : Καλούμε τους μαθητές (ομάδες εργασίας) να γράψουν έναν διάλογο ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας που κατοικεί στην περιοχή των Φιλίππων κατά την Ρωμαϊκή περίοδο και τη Βυζαντινή περίοδο. Παρουσίαση στη ολομέλεια.

2 Ημέρα

Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Φιλίππων.

  • Δραστηριότητα

«Ένας κόσμος γεμάτος με θαυμαστά πράγματα»

Προσεγγίσουν, διερευνούν, ερμηνεύουν το χώρο, κάνοντας κάποιες υποθέσεις και απαντώντας στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Διάλεξε ένα αντικείμενο που σου προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί το διάλεξες;
  • Πως μπορείς να το  παρουσιάσεις αυτό; Τι μπορείς να πεις γι’ αυτό;
  • Ζωγράφισε το
  • Μοιράζουμε στις ομάδες εργασίας των μαθητών καρτέλες με εικόνες και ερωτήσεις για τον τρόπο ζωής των ανθρώπων στο παρελθόν και σήμερα ως προς:
  • τον τρόπο καλλιέργειας – παραγωγής
  • την μεταφορά των προϊόντων προς την αγορά
  • την αποθήκευση – συντήρηση των προϊόντων
  • τα συσκευασμένα και χύμα προϊόντα
  • τις συνέπειες κατανάλωσης όλων των παραπάνω στο περιβάλλον
  • Ακολουθεί συζήτηση για να υιοθετήσουν οι μαθητές ένα πιο λιτό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής όπως:
  • Να καταναλώνουμε όσο γίνεται λιγότερο
  • Να αποφεύγουμε τις συσκευασίες, τις πλαστικές σακούλες και τα είδη μιας χρήσης
  • Να ανακυκλώνουμε
  • Να προτιμούμε τα βιολογικά και τα ντόπια προϊόντα

 

  • Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος από τους μαθητές μέσα από παιχνίδι

 

 

 

 

 

ΑΡΧΙΚΗ ΑΡΘΡΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σχετικά με τον συντάκτη

The author didnt add any Information to his profile yet
Τα σχόλια είναι κλειστά